У День знань на Черкащині не відкриються 18 шкіл

30 Серпня 2014 15:20

1344843727_1344435036_00b0509e404d3662ded8b61760745963_xl1 вересня 2014 року у школах області розпочнуть навчання 110,3 тисяч учнів, у тому числі 11,8 тисяч першокласників. Які зміни на них чекають, розповів заступник голови Черкаської облдержадміністрації Віталій Коваль.

Скільки шкіл будуть працювати? Чи є такі, що не відкриються першого вересня?  

– В області нараховується 659 загальноосвітніх навчальних закладів,  із них функціонує – 641. У 18 школах навчальний процес тимчасово зупинено через відсутність учнів. Школярів із цих закладів підвозять на навчання шкільними автобусами. У 125 школах навчається менше 50 учнів. Найбільше  таких у Драбівському – 12, Канівському – 9, Катеринопільському, Смілянському – по 8, Тальнівському, Уманському районах – по 10. Цього року ми також реорганізували кілька шкіл – Уманську загальноосвітню школу № 10 – у медичну гімназію, Звенигородську загальноосвітню школу-інтернат – у спортивний ліцей.

– Чи будуть якісь нововведення у навчальних програмах?

– Учні шостих класів, які  вивчали дві іноземні мови у п’ятому класі – продовжують їх вивчення за бажанням. Продовжиться розпочате у п’ятому класі вивчення інформатики, підвищена увага приділятиметься природничій та екологічній освіті, оскільки розпочнеться вивчення двох природничих дисциплін – географії та біології. Третьокласники почнуть вивчати новий навчальний предмет „Я у світі“, який спрямовується на соціалізацію особистості молодшого школяра, його патріотичне і громадянське виховання. Відбудуться і деякі зміни у програмі з історії України для 10 – 11 класів, зокрема додасться тема Голодомору, Національно-визвольного руху 1944 – 1954 рр., участі українців у повстаннях у сталінських концтаборах 1953 – 1954 рр. У 5 класі відновлюється вивчення предмета „Етика“ або курсів духовно-морального спрямування.

Учителі розповідають, що їх змушують складати програму із розрахунком того, що по суботах вони мають навчати дітей за програмою другої чверті, бо взимку школи будуть закриті. Чи правда це?

– У зв’язку з напруженою ситуацією в енергетичній галузі, Міністерство освіти і науки України рекомендує загальноосвітнім навчальним закладам при розробленні структури 2014/2015 навчального року скористатися можливостями, які надає Закон України „Про загальну середню освіту“. У статті 16 цього закону зазначено, щоструктура навчального року за чвертями, півріччями, семестрами та тривалість навчального тижня встановлюються загальноосвітнім навчальним закладом у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом, за погодженням з відповідним органом управління освітою. Навчальний рік у загальноосвітніх навчальних закладах незалежно від підпорядкування, типів і форм власності розпочинається у День знань –1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. При цьому, тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів. Також слід врахувати, що згідно з державними санітарними правилами і нормами влаштування, введення 5-ти або 6-денного робочого тижня для учнів усіх типів загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється при додержанні відповідного гранично допустимого навантаження та за умови роботи закладу не більше ніж у дві зміни. Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 11.06.2014 № 1/9-303 „Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2014/2015 навчального року“, робочих навчальних днів у загальноосвітніх закладах України налічується: І семестр – 80 днів, ІІ семестр – 90 днів. Оплата праці педагогічних працівників здійснюється згідно з  тарифікацією.

Наскільки навчальні заклади області готові до опалювального сезону?

– На сьогодні у кожному навчальному закладі виконані поточні ремонти навчальних кабінетів, лабораторій, приміщень. Ремонтно-профілактичні роботи власних топкових проведено у 780 освітніх установах із 859, що обслуговують навчальні заклади (або 91 відсоток). Із загальної кількості 1134 загальноосвітніх навчальних закладів, що функціонують на території області (загальноосвітні школи, дошкільні, позашкільні навчальні навчальні заклади),  284 опалюються централізовано від місцевих теплопостачальних комунальних підприємств,  859 закладів опалюються від автономних джерел опалення (у тому числі 315 – від  вугільних котелень, 470 – від газових,  56 – мають електричне опалення,  у 18 – пічне опалення, яке є оптимальним варіантом для незначних за площею будівель).

Як можете прокоментувати ситуацію зі шполянською школою, де хотіли побудувати внутрішній туалет майже за  1 млн. грн. Чи є ще в області школи, де немає внутрішніх туалетів?

– Відділ освіти Шполянської райдержадміністрації замовив і виготовив проектно-кошторисну документацію, згідно з якою вартість робіт зі спорудження туалету у школі №5 становить 560 тис. грн. Через відсутність коштів у місцевому бюджеті будівництво не було розпочато. Водночас  у грудні 2013 року у школі встановлено 2 біотуалети. Станом на 25.08.2014 із 641 школи, що функціонує на території області, 626 облаштовані внутрішніми санітарно-гігієнічними приміщеннями, у 15 −  продовжуються роботи з їх облаштування.