На Черкаський інститут пожежної безпеки знову йде наступ – хочуть відібрати землю й права

13 Жовтня 2015 18:58
mns.gov.ua

mns.gov.ua

У Черкаському інституті пожежної безпеки ім. Героїв Чорнобиля знову б’ють на сполох. Навчальний заклад рішенням від 13 листопада 2013 р. уряду М.Азарова й так понизили в статусі, “перетворивши” з Академії в інститут як структурний підрозділ Харківського Національного університету цивільного захисту України. А нині продовжуються дії, в першу чергу з боку керівництва НУЦЗ, щодо максимального обмеження в правах і ліквідації автономії інституту. Причому цей процес “оптимізації” відбувається без інформування понад двохтисячного колективу інституту та без погодження з Черкаською ОДА та обласною радою.

“Те, що сьогодні відбувається, – не просто приєднання до “старшого брата” Національного університету в Харкові, а, за великим рахунком, ліквідація автономії інститутуту, величезна залежність від Національного університету. Тим більше, що періодично спливає питання про повну ліквідацію інстутуту в Черкасах. Зусиллями трудового колективу, громадськості та завдяки підтримці ОДА, облради і нардепа Миколи Томенка взимку вдалося припинити один із чергових етапів нашого знищення, бо 31 грудня 2014 року було видано розпорядження колишнім очільником ДСНС С. Бочковським про те, щоб до 1 січня 2016 повністю закрити Черкаський інститут пожежної безпеки, а курсантів відправити на навчання до Харкова. Тоді це розпорядження було ліквідовано. Та зараз ми повністю залежні від Харкова”, – розповіла на сьогоднішній прес-конференції професор Черкаського пожежного інституту Тетяна Чубіна.

DSC06243Інститут не має права самостійно заключати жодної міжнародної угоди. А тим часом заклад намагається налагодити співпрацю із внз у Варшаві (Польща). Від фактичної несамостійності “пожежки” страждають і курсанти навчального закладу. Скажімо, цього року випускників позбавили можливості навчатися на магістатурі.

“Серед моїх випускників є хлопці, які мали всі шанси цього року навчатися в магістратурі. Але в цьому навчальному році для Черкаського інституту пожежної безпеки не було виділено жодного місця в держзамовленні до магістратури. Тоді як Харків отримав 32 місця, Львів – 61. Наші діти в рейтингових показниках мали значно вищі результати, ніж, наприклад, курсанти Харківського університету”, – зазначила Чубіна.

Головне питання – земля (9 га) й споруди на території інституту. Зараз вони знаходяться у власності міста Черкаси.

“Не припиняється тиск і від керівництва НУЦЗ щодо передачі цього у власність Харкова, – зауважила Чубіна. – Загрози повної ліквідації нашого закладу начебто немає. Але все завуальовано. Якщо, наприклад, землю і споруди передадуть на баланс Харківському НУЦЗ – що відбудеться?”.

Трудовий колектив інститут звернувся із листом до голови Черкаської ОДА з проханням поклопотати щодо відміни постанови Кабінету Міністрів України від 13 листопада 2013 року №896-р щодо реорганізації Академії пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля та повернення Черкаському інституту пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля статусу самостійного вищого навчального закладу ДСНС України.

За словами директора Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Черкаської ОДА Сергія Пасічника, ОДА буде звертатися до Кабміну, щоб повернути інституту у статус Академії.

Для довідки: Черкаський інститут пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля – плацдарм для підготовки майбутніх героїв-рятувальників. Тут працюють 14 професорів та докторів наук, 101 кандидат наук, які виховують близько двох тисяч майбутніх фахівців для Державної служби України з надзвичайних ситуацій. За 42 роки навчальний заклад підготував понад 14 000 профільних спеціалістів, які нині працюють як в Україні, так і за її межами.  Співробітники та курсанти інституту неодноразово брали участь у ліквідації наслідків аварій техногенного та природного характеру на території області та за її межами, зокрема такої як ліквідація наслідків аварії 22 серпня 2014 р. унаслідок якої зійшло з рейок 20 цистерн на залізничній станції Городище та стався розлив нафтопродуктів і загоряння 11 цистерн із локомотивом.