Черкаський автозавод “Богдан” завершує співпрацю з тольяттінських”АвтоВАЗом” по збірці моделей на базі російської “десятки”. Найближчим часом седан “Богдан 2110” і універсал “Богдан 2111” стануть історією, а завод в Черкасах зосередиться на збірці китайських автівок – JAC, Great Wall і Lifan.
Завод “Богдан” будувався з тим розрахунком, що половина потужностей буде зайнята тольяттінськими машинами та їх клонами. Обсяг випуску автомобілей, який узгодили з росіянами, завод так і не досягнув через кризу криза 2008 року. Потім самі росіяни ввели утилізаційний збір, що майже перекрив збут “Богданів” в Росію. Пізніше сусіди почали зупиняти автомобілі на кордоні, чим знову ж таки погіршили стоссунки між партнерами.
Але не тільки політика змусила “Богдан” згорнути випуск “десяток”, сам “АвтоВАЗ” також не прагнув визнавати “Богдан” стратегічним підприємством. Зокрема, так і не увінчалися успіхом переговори про складання “Гранти” і “Пріори” в Україні. Сьогодні “Богдан” збирає китайські автомобілі JAC, Great Wall і Lifan, в грудні 2013 року зробив ставку на седан JAC J5, запустивши новий конвеєр. В першому кварталі підприємство випустило 1486 легковиків. Продажі автомобілів JAC при цьому поки не вражають. Із січня по березень, за даними “Укравтопрому”, продали 74 седана черкаського збирання.