Голова Комітету з питань свободи слова та інформації Микола Томенко під час ефіру на “Громадському радіо” закликав власників медіа та журналістів виконувати законодавство в частині оприлюднення даних соціологічних досліджень.
“В Україні зараз розгорнулася ще одна війна – війна рейтингів. На сьогодні складається враження, що власники медіа і менеджери при мовчазній згоді більшості журналістів вирішили, що справжня війна з Росією “спише” порушення норм законодавства щодо проведення виборчої кампанії”, – зауважив Томенко.
Він зазначив, що серед традиційних порушень у ЗМІ – засилля так званої політичної джинси (коли рекламні матеріали політиків чи партій розміщуються у медіа без відповідної позначки “На правах реклам”), а також уже традиційна “війна рейтингів”.
Говорячи про її особливості, Томенко наголосив, що, по-перше, абсолютна більшість медіа не вказує замовника соціологічного дослідження, що є порушенням законодавства. По-друге, акценти, які розставляються в тексті, зрозуміло, зроблені тільки в інтересах тієї політичної сили, яка, очевидно, оплачує такий матеріал, що розміщується далі в новинах без позначки “На правах реклами”.
Крім того, за словами парламентського комітету з питань свободи слова та інформації, в таких замовних, “військових” соціологічних матеріалах не вказується – наводяться цифри відносні (від загальної кількості виборців) чи абсолютні (від тих, хто визначився).
“Таким чином, порівняння соціологічних рейтингів кількох компаній суттєво різниться, що остаточно заплутує і викликає недовіру у виборців”, – зауважив Микола Томенко.
Він також звернувся до Національної ради з питань телебачення і радіомовлення з проханням розпочати активно моніторити виконання норм виборчого законодавства засобами масової інформації, а також попередити медіа про недопущення подібних порушень.