Податок на нерухомість може стати причиною соціального вибуху, вважає депутат Черкаської обласної ради Володимир Гресь.
“Уряд діє за принципом, як кажуть у нас на Черкащині, “свисни, Іване, ти дурніший”. Кабмін запропонував податок на нерухомість, Верховна Рада прийняла, а збирати будуть голова сільради разом із депутатами. І будуть крайніми. Якщо Майдан-2014 починався з політичного невдовлення людей, бо третій Майдан може початися після того, як прийдуть перші платіжки з порахованого податку на нерухомість, розміри якого прийме сільська рада: заплатити треба буде і за хату, сарай, сажок… Чи зможе пенсіонерка, яка отримує тисячу гривень пенсії, заплатити цей податок?”, – зазначає Гресь.
Обрахування податку сільськими радами також може виявитися джерелом для корупції, вважає депутат.
“На останній сесії обласної ради я звертався до голови облради і голови ОДА провести слухання з представниками уряду про податок на нерухомість. Хай в якомусь окремому селі Черкаської області проведуть відкриті слухання, запросять всю громаду і розкажуть, як “стригтимуть” податок на нерухомість і наповнюватимуть скарбницю сільради. Бо палить будуть сільську раду, а не Кабінет Міністрів”, – зауважив Гресь.
Нагадаємо, що оподаткування нежитлової нерухомості введено в Україні з 1 січня 2015 року, місцевим органам влади делеговані повноваження щодо встановлення ставки податку. Так, ставка податку за 1 кв. м загальної площі об’єктів житлової та нежитлової нерухомості для фізичних і юридичних осіб встановлюється в розмірі, що не перевищує 2% мінімальної заробітної плати на рік, або приблизно 24,36 грн (мінімальний розмір оплати праці станом на 1 січня 2015 року – 1218 грн на місяць).
Закон передбачає пільги зі сплат и податку на нерухомість для фізичних осіб. зокрема, база оподаткування квартири зменшується на 60 кв. м, будинк у – на 120 кв. м. У разі одночасного перебування у власності платника податків різних типів об’єктів житлової нерухомості база оподаткування зменшується на 180 кв. м.
За наявності у власності платника податків більше одного об’єкта житлової нерухомості одного типу податок нараховується, виходячи з сумарної загальної площі об’єктів, зменшено ї на 60 кв. м для квартир і на 120 кв. м для будинків.
За наявності у власності об’єктів житлової нерухомості різних видів податок нараховується, виходячи з сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшено ї на 180 кв. м.
Місцеві ради можуть збільшувати граничну межу житлової нерухомості, на яку зменшується база оподаткування, а також визначати пільги із податку з житлової нерухомості для фізичних осіб залежно від рівня доходів і майнового стану.