Проблеми шкільної та дошкільної освіти особливих дітей невдовзі обговорять під час круглого столу. Про це сьогодні повідомив директор департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради Ігор Волошин. Керівник побував на святі з нагоди Міжнародного дня людини з синдромом Дауна.
У Черкасах таких дітей 15, на обліку в міській психолого-медико-педагогічній консультації перебувають 9: троє відвідують школу і шестеро – садок.
Нині 36 дітей із особливими потребами навчаються у школах міста, у двох навчальних закладах відкриті спеціальні класи, у ДНЗ № 60 відкрита група інклюзивна група. Крім того, цьогоріч заплановане відкриття ще двох таких груп у садочках №1 та №60.
Ранньому розвитку, переконані батьки “сонячних” дітей, потрібно приділяти особливу увагу. Проте, за законодавством, такі діти можуть потрапити до садочку лише з трьох років. Крім того, суспільство має бути готовим прийняти таких дітей, наголошує Оксана Заболотня, бо почасти родини залишаються сам на сам із проблемою…
“Для таких діток у всьому світі існує поняття раннього втручання, – говорить заступниця голова ГО “Сонячні діти Черкащини” Оксана Заболотня.– Це коли від самого народження і до трьох років діти перебувають на обліку, на контролі держави. Приміром у Польщі, діти із синдромом Дауна мають право на 8 годин консультацій на місяць упродовж року до трьох років. Це консультації фахівців і розвиваючі заняття, робота із дефектологом, реабілітологом. Тобто різні фахівці коригують, допомагають і направляють. І в три роки така дитина у них уже частково соціалізована і вона легше вливається в колективи. А у нас лише в три роки починають думати, що робити і куди подіти таких дітей. А коли час втрачений, то дитина може не відповідати за рівнем розвитку своїм одноліткам. І тоді у батьків з’являється комплекс”.
Начальник міського управління освіти Євген Степко зазначає, що батькам, які хочуть віддати свою “особливу” дитину до школи, не відмовляють. Для цього потрібно звернутися із заявою до психолого-медико-педагогічної консультації, яку розгляне комісія і дасть висновок, а з цим висновком потрібно звертатися до департаменту. Щоправда, не завжди діти з особливими потребами можуть потрапити саме в той навчальний заклад, який обрали батьки.
Вихователь-методист ДНЗ, де виховуються дітки з особливими потребами Олена Зобенко зазначає, що малюки із синдромом Дауна не виділяються серед інших вихованців, вони активні, веселі, лише дещо важче їм дається навчання.