Мандруючи з гастролями по світу, Штепсель і Тарапунька часто розігрували сценку:
− Ти знаєш, − запитував Тарапунька у Штепселя, − який найдовший міст у світі?
− Бруклінський? Тауерський? Через Гудзон? − відповідав той.
− Ні, − казав Тарапунька, − найдовший міст у Катеринополі. Он уже скільки років його будують і ніяк не збудують.
Так уже повелося, що в нашій країні усі мости будувались роками, а то й десятиліттями, тому їх назва у коміків часто змінювалась, залежно від того, де вони виступали.
Зокрема, в Кропивницькому вважають, що “найдовший міст у світі” за версією Штепселя і Тарапуньки − через Інгул, а катеринопільчани-старожили запевняють, що − саме у Катеринополі.
І от настав критичний момент – наш міст, споруджений на початку 70-х, потребує ремонту і значних капіталовкладень.
Опираючись на висновки Черкаського відділу комплексного проектування, викладені в “Технічному звіті обстеження мосту” (2014), та розглянувши колективні звернення жителів вулиць Вільного козацтва, Сергія Єфремова, Дружби, виконком Катеринопільської селищної ради вирішив зобов’язати місцеве комунальне підприємство посилити контроль за станом експлуатації мосту та забезпечити його експлуатаційне утримання і поточний ремонт, а також – рекомендувати голові селища замовити у відповідній експертній організації висновок щодо потреби у будівництві нового мосту через Гнилий Тікич за наявності діючого.
Цікавимось думкою селищного голови, до чого він особисто більше схиляється – будувати новий міст чи капітально ремонтувати старий.
− Звичайно для нас було б простіше відремонтувати старий, − каже Іван Гегедош. − Навіть для цього потрібно знайти величезні кошти. За нашими підрахунками тільки на косметичний ремонт піде близько 400 тисяч, а про капітальний і говорити годі.
Спорудження нового мосту – це врази більші капіталовкладення. До того ж, на місті, де його хочуть зводити, доведеться знести кілька будинків. А це означає, що нам потрібно підшукати і придбати рівноцінне житло для мешканців.
Що зараз вжито для того, щоб міст не зазнавав подальшої руйнації?
− Ми ввели вагове обмеження для переїзду – 8 тонн, його внесено в базу даних ДАІ і буде відображено в сучасних навігаційних системах. Транзитні вантажівки, сподіваюсь, цим мостом більше не їздитимуть. На жаль, повністю заборонити рух великовагових автомобілів ми не можемо, бо це паралізує роботу майже всіх місцевих підприємців.
Тим часом, Микола Замковенко, представник ГО “Народна варта Черкащини” вважає, що катеринопільський міст перебуває у чудовому стані.
− Я будівельник за фахом. Нещодавно спускався під міст, оглядав його плити, опори. Немає особливих підстав для хвилювань. Запевняю, по цьому мосту без вагань можна пропустити колону танків. Якщо хто сумнівається – я згоден у цей момент стояти під мостом і пити шампанське.