Ілюстратор, селф-бренд-ментор із Черкас Олександра Дика розповіла виданню “Новое время” , як стати хорошим майстром, як зробити собі ім’я і пробитися на ринку, а також про свої найбільш незвичайні і найдорожчі замовлення.
Олександра закінчила Черкаський державний технологічний університет, вона магістр індустріального дизайну.
“Почала працювати на третьому курсі в рекламному агентстві графічним дизайнером, на четвертому курсі поєднувала дві повноцінні фул-тайм роботи в дві зміни, навчання і фріланс. Трудоголік, і зараз цим не особливо пишаюся, – розповіла ілюстраторка. – На четвертому курсі почала працювати в IT-компанії uCoz на позиції веб-дизайнера, а через півтора року стала арт-директором і зібрала студію UCOZLAB з 9-ти осіб. Незабаром я усвідомила, що пішла в менеджмент, стратегічне планування і бухгалтерію, і прийняла складне рішення залишити компанію. Була перерва в кілька місяців, коли я стала активно розвивати себе як ілюстратора, малювала на стоки і для себе. Брала багато замовлень. Пізніше мені запропонувала співпрацю крута IT-компанія MOC GLOBAL, де я пропрацювала рік на позиції інспіратора, генератора ідей, і тім-ліда команди дизайну. У липні 2017-го я звільнилася, усвідомивши, що хочу працювати над своїми особистими проектами”.
Що потрібно, аби стати хорошим ілюстратором?
Чесність. Потрібно бути чесним із самим собою, звітувати перед собою, хто ти, чи дійсно ти любиш те, що робиш, куди ти рухаєшся, чи готовий ти трудитися і наскільки адекватно оцінюєш власну творчість. Потрібна практика, терпіння, твереза оцінка реальності і, звичайно ж, щира любов до того, що робиш.
Як українському ілюстратору пробитися, зробити собі ім’я?
Не намагатися пробитися. Реальність в тому, що ти завжди будеш краще або гірше за когось. Важливо розуміти свою унікальність, вірити в те, що робиш, завжди ставити моральні цілі вище матеріальних і тоді все вийде. Люди відчувають щирість і вірять тим, хто чесний з ними. Люди самі допоможуть нести вашу творчість, якщо в пріоритеті у вас буде бажання бути корисним, а не погладити его і тупо заробити.
Розкажіть про найнезвичайніші замовлення.
Нереально виділити незвичайне замовлення, кожне замовлення по-своєму незвичайне. На початку шляху я багато волонтерила, працювала над благодійними проектами, бралася за все, що стосується дизайну і не розмежовувала ілюстрацію, веб-дизайн, графіку, рекламу, відео і т.д. Тому траплялося всяке, були замовлення незвичайні і в позитивному, і в негативному сенсі. Та найбільш незвичайне для мене – це не замовлення, а те, як вони змінюють моє життя після цього. Наприклад, робота над грою Let’s Draw поклала початок роботи на графічному планшеті, з яким я зараз не розлучаюся. Або створення роботи “Зимова казка” для одного з моїх челленджів під п’єсу Пер Гюнт стала основою філософії пошуку своєї унікальності, на якій базується мій курс і багато публічних виступів. А одного разу на стоку мене знайшла власниця британського бренду BubbleBee TV, і, працюючи разом, ми стали кращими подругами і вже виконали не одну нашу дитячу мрію разом.
Як ви заробляєте? Розкажіть про свій найдорожчий малюнок.
Я продаю домашнє печиво і співаю діснеївські пісні за гроші, як же ще прожити ілюстратору-ментору 🙂 Найдорожчий малюнок був зроблений років в 11 для мами. Це замальовка з натури весняного деревця, яку вона зберігає досі.
Інстаграмами яких ілюстраторів (українських та іноземних) ви надихаєтеся?
Я намагаюся менше дивитися на роботи ілюстраторів, аби максимально зберегти свою автентичність. Мене більше надихають профілі особистостей, їх світогляд, стиль життя і атмосфера: @ mama_2thelittleones, @marte_marie_forsberg, @swaglen. Я надихаюся світом навколо, подорожами, приємними дрібницями і близькими людьми.