Пропоную правовий, а не політичний чи виборчий, погляд на ситуацію із введенням воєнного стану.
Ще раз підкреслюю, що не аналізую тут переваги чи недоліки воєнного стану, а пояснюю як правильно діяти у такому разі.
Отож, на сайті Президента йдеться про потребу на закритому та позачерговому засіданні ВР обговорити пропозицію Президента про рішення щодо введення воєнного стану.
Насправді у відповідності до статті 5 Закону “Про правовий режим воєнного стану” Президент не пропонує обговорити, а видає указ і негайно звертається до Верховної Ради щодо його затвердження.
Більше того, в указі президента про введення воєнного стану обов’язково повинно буде зазначено:
– обґрунтування необхідності введення воєнного стану;
– межі території, на якій вводиться воєнний стан, час введення і строк на який він вводиться;
– завдання військового командування, військових адміністрацій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо….;
– завдання суб’єктам забезпечення цивільного захисту….;
І найважливіше – вичерпний перелік конституційних прав та свобод людини і громадянина, які тимчасово обмежуються… а також тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб…;
– інша питання, що випливають із цього Закону.
Таким чином, зміст Указу Президента дасть змогу зрозуміти, чи йдеться про введення воєнного стану, чи лише про перенесення дати виборів Президента!
П. С. Тому пропоную зачекати текст Указу Президента про введення воєнного стану, про що, як відомо, говорилося чи анонсувалося різними державними і політичними діячами останні 4 роки, натомість Президент був категорично проти.
Микола Томенко, лідер політичної партії “Громадський рух “Рідна країна”, допис у блогу