Про цікаву подорож до одного з останніх в Україні паровозного депо – у смт. Цвіткове Городищенського району Черкащини, розповів у своєму блозі мандрівник із Черкас Сашко Дніпрович.
Цвіткове – унікальна станція, яка є не тільки великою базою запасу Укрзалізниці, а ще й діючим паровозним депом. На жаль, так повелось ще з 90-х, що про збереження історії залізниця не дбає і все те, що могло б піти в музей і радувати наступні покоління банально ріжеться на метал.
Цвіткове стоїть трохи осторонь від автомобільних доріг, автобусом сюди не доберешся. А от залізницею без проблем, розклад електричок і дизелів на uz.gov.ua. На станції також зупиняються пасажирські потяги.
Історія станції
Селище Цвіткове, як і станція, назване за прізвищем поміщика Митрофана Цвіткова. Залізниця Знам’янка – Фастів була здана у 1876 році, в тих же роках було збудоване старе приміщення станції і станційних споруд.
З того часу зберігся сам палац Цвіткова та водонапірна вежа.
А от приміщення вокзалу не збереглося. У 2003 році у зв’язку із введенням в експлуатацію швидкісної магістралі Київ — Дніпропетровськ була проведена реконструкція станції та прилеглих територій, збудовано нове сучасне приміщення вокзалу.
У гості до паровозів
Паровози не залишать байдужим будь-якого транспортного фаната, мандрівника чи любителя історії і старовинни. Хоч вони вже давно не бігають по залізним магістралям та ще асоціюються з залізницею і широко використовуються в ілюстраціях, рекламі та інших візуалізаціях пов’язаних з рухом, транспортом, залізницею.
Цвіткове – унікальна станція, яка є не тільки великою базою запасу Укрзалізниці, а ще й діючим паровозним депом.
На жаль, так повелось ще з 90-х, що про збереження історії залізниця не дбає і все те, що могло б піти в музей і радувати наступні покоління банально ріжеться на метал.
Та є люди яким небайдужа історія і які своїми силами відновлюють паровози, щоб зберегти їх для нащадків – ці люди це Асоціація Збереження Історії Залізниць України (АЗІЗУ). До них ми і завітали
Паровоз Су 251-86 відновлений силами АЗІЗУ, він знімався у фільмах і не раз радував черкащан поїздками.
Паровози Эр 797-68 та Л-5141 чекають своєї черги на відновлення.
Окрім паровозів тут ще є ТЭ3-7305 і маневровий ТГМ3.
Неподалік від паровозів стоїть цікавий агрегат – це заправочно-сушильна машина, яка зроблена з паровозних тендерів. Вона призначена для сушки паровозів і має дизельний двигун.
Паровози в українських фільмах
Нещодавно вийшов фільм Крути 1918 і паровоз Эр 798-71 там знімався.
Ще один паровоз, який стоїть в депо Цвіткове Су 251 – 86 у 2012 році знімався у фільмі “Поводир”, також зйомки велися і на території станції. В цьому ж фільмі знімався і паровоз зі станції Гайворон Гр-280.
Замість епілогу
Якщо подивитись на наших найближчих західних сусідів то зі збереженням історії у них все нормально. От наприклад у невеликому місті біля Познані Вольштині є музей паровозів, там не тільки можна подивтись на паровози, а й покататись на них у ретро вагонах, дати поїздок є на сайті. Нам поки до такого далеко
Маю надію, що в Укрзалізниці, щось зміниться і керівництво нарешті задумається над збереженням історії для нащадків, не буде ставити палки в колеса АЗІЗУ, і нарешті на базі депо “Цвіткове” таки організують музей, що збільшить туристичну привабливісь Черкащини в цілому. Що Одеська залізниця таки відновить свої паровози, дасть їм нове життя, активісти звісно ж цьому посприяють, а паровози у свою чергу будуть радувати числених туристів і заробляти Укрзалізниці гроші.