Отож маємо результати ЗНО-2019 з кількох предметів. Тест з української мови і літератури не склали 53 тисячі 613 учасників (15.8%)! Сумський школяр наклав на себе руки через поганий результат ЗНО!
Урядовці й чиновники пояснили, що це дуже добрий результат, якщо навіть не відмінний?!
Переконаний, нинішня система ЗНО потребує докорінного реформування:
1. ЗМІСТ. Запитання у тестах орієнтують абітурієнта на зазубрювання дрібних і несуттєвих фактів або цифр ( історія України), двозначних оцінок ( українська література) тощо.
2. РЕПЕТИТОРИ по ЗНО. Нинішня система створила дику ситуацію, за якої батьки приречені в останніх класах оплачувати репетиторів, а школярів орієнтувати на вивчення тестів, а не навчання у школі.
3. ДВА СОРТИ НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ.
Домінування предметів, по яких складають ЗНО, призводить до нехтування вивчення інших предметів, особливо в останніх класах школи.
3. ЗНО – ВСЕ, ШКОЛА – НІЩО. Визначення ціни АТЕСТАТА за навчання у школі лише до 10% ПОВНІСТЮ ДЕМОТИВУЄ навчання у школі.
ПРОПОЗИЦІЇ.
1. Перегляд зміст ЗНО.
2. Виокремлення двох рівнів ЗНО: для прикладу, українська мова і література для гуманітарних дисциплін і технічних.
3. Можливе об‘єднання кількох предметів у єдине ЗНО для визначення не стільки рівня фактологічних – стільки творчих знань.
4. Збільшення ціни атестата щонайменше до 20 відсотків.
Загалом, ситуація щодо подальшої реформи ЗНО мусить стати предметом обговорення не лише вузького кола чиновників, а й викладачів вишів, вчителів шкіл, батьків та учнів.
Микола Томенко, лідер партії “Громадський рух “Рідна країна”