У цьому році споживачі в Черкасах отримуватимуть нові платіжки за теплопостачання. Загальна вартість наданої послуги детально розписуватиметься за усіма складовими, аби споживачі бачили та розуміли, за що платять. На КП «Черкаситеплокомуненерго» міста хвилюються: нові рахунки ще більше заплутають споживачів. До травня детальні платіжки городянам має підготувати і КП «Черкасиводоканал».
Директор КП «Черкаситеплокомуненерго» Павло Карась пояснює: у травні минулого року вступив у дію Закон України «Про житлово-комунальні послуги». Нові платіжки, які вже найближчим часом отримають жителі Черкас, розраховані та оформлені згідно з цим законом. Тепер послуга із теплопостачання навіть називатиметься інакше — «постачання теплової енергії», раніше це була «послуга централізованого опалення».
— Платіжка буде надзвичайно складна. Вона міститиме показники загальнобудинкового лічильника, розподіл показників цього лічильника на квадратні метри, розподіл втрат на місця загального користування, втрат на функціонування системи опалення, дві абонплати (плату за роботу абонвідділу та абонплата двоставкового тарифу). Вона міститиме внески на встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку та пеню, — роз’яснює зміни Павло Карась. — Платіжка фактично буде на листок формату А4 – і це тільки за опалення. А ще ж буде платіжка по гарячій воді…
Раніше все це було в одному тарифі, зараз усе це винесено в окремі платежі. Навіть саме опалення розшифровується: скільки тепла отримала кожна квартира, скільки — місця загального користування, скільки тепла втрачено на функціонування системи в середині будинку, аналогічно по гарячому водопостачанні.
Платежі різних видів здійснюватимуться на різні рахунки. Зокрема: абонплата, теплова енергія, кожен вид внесків на окремий рахунок. Споживач має оплатити ще й усі банківські витрати за сплату кожного з цих платежів, що серйозно ускладнить процес. Це було зроблено заради повної прозорості відносин споживача та надавача послуг. Городяни бачитимуть усі складові їхнього тарифу.
Утім на підприємстві поспішають заспокоїти городян — вестимуть роз’яснювальну роботу, навіть абонвідділ працюватиме у три зміни та до 21 години вечора працівники телефоном будуть надавати консультації городянам. Окрім того, підприємство має укласти зі споживачами нові угоди, бо надаватиме по суті іншу послугу. На теплокомуненерго обіцяють до договору надати супровідний лист, у якому розтлумачать нові вимоги законодавства та сформовані платіжки.
Такий самий процес до травня має пройти КП «Черкасиводоканал» та його споживачі. Сьогодні підприємство з’ясовує зі своїми споживачами, хто встановлюватиме у багатоквартирних будинках міста вузли комерційного обліку води. ОСББ чи управляюча компанія може зробити це власним коштом, або ж покласти це завдання на КП «Черкасиводоканал», а потім відшкодувати підприємству кошти за саме обладнання та його монтаж. Щойно це питання буде врегульоване, підприємство має заключити з городянами нові угоди, а вже після цього підготувати й нові платіжки. У нових платіжних документах окремо стягуватиметься абонплата, придбання та встановлення вузлів комерційного обліку, їх обслуговування та повірку.