Бондаренко чи Євпак більше витратив на рекламу у фейсбуку?

19 Листопада 2020 14:53

До другого туру виборів міського голови Черкас вийшли чинний міський голова та теперішній кандидат від партії “За майбутнє” Анатолій Бондаренко та IT-підприємець, кандидат від партії “Голос” Віктор Євпак.

facebook.com/spravzhni.cherkasy

За допомогою бібліотеки реклами у facebook ОПОРА проаналізувала скільки коштів ці кандидати витрачають на рекламне просування дописів зі своїх офіційних сторінок у соцмережах.

Отож, загальні витрати на рекламу, пов’язану із соціальними питаннями, виборами або політикою із публічної сторінки чинного міського голови Черкас та кандидата на цю ж посаду від партії “За майбутнє” Анатолія Бондаренка за останні 90 днів (з 19-го серпня по 16 листопада) склали 3,83 тис. $. За цей же період на просування дописів зі своєї сторінки кандидат від партії “Голос” Віктор Євпак витратив 5,56 тис. $. З них за останні 30 днів (з 18-го жовтня по 16 листопада) Анатолій Бондаренко витратив 2,79 тиc. $. У той же час Віктор Євпак витратив 2,16 тис. $.

Левова частка витрат чинного міського голови припадає на період після дати оголошення повторних виборів (6 листопада). Про це свідчить і значно менша рекламна активність його офіційної сторінки у період перед першим туром виборів, як показав тодішній аналіз ОПОРИ.

За останні сім днів (із 10-го по 16 листопада) Анатолій Бондаренко витратив на рекламу у фейсбуці та інстаґрамі 2,12 тис. $. В той час як його опонент Віктор Євпак за просування дописів платив 919$.

Згідно з даними бібліотеки реклами, за один день (16 листопада) Анатолій Бондаренко та Віктор Євпак витрачали 334 і 86 доларів відповідно. Нагадуємо, наразі йдеться лиш про рекламу з двох офіційних сторінок кандидатів.

На жаль, питання регулювання агітації в соціальних мережах та загалом в інтернеті так і не внесли до фінальної редакції Виборчого кодексу України, хоч нині кандидати доволі активно використовують цю форму агітації. А згідно з ч. 4 ст. 51 Виборчого Кодексу передвиборна агітація здійснюється за рахунок коштів виборчих фондів кандидатів, партій -суб’єктів виборчого процесу. Тож витрати на таку рекламу повинні відображатися у фінансовій звітності.

Згідно з остаточними фінансовими звітами, які подавали кандидати у Черкаську міську ТВК після першого туру голосування, на розміщення матеріалів передвиборної агітації в мережі інтернет Анатолій Бондаренко витратив 146 241 гривню і 92 копійки, а Віктор Євпак 20 тисяч гривень. Однак у жодній розшифровці до звітів не йдеться про оплату саме реклами у соцмережах, зауважують в ОПОРІ.