Довгий час центральною вулицею Черкас був Хрещатик. Наприкінці 19 століття торговельне та культурне життя поступово перебирається з Хрещатика на вулицю Старочигиринська, теперішній бульвар Шевченка.
На межі 19 і 20 століть на вулиці Старочигиринській починають з’являтись ось такі будинки. Це був дім грабаря Майбороди, сьогоднішня санепідемстанція. Поступово на Старочигиринській зводять свої оселі банкіри, підприємці та чиновники. Вулиця стає головною.
У 1911 році вулицю перейменували на вулицю Олександрівську, на честь «царя-визволителя» Олександра ІІ. Тут, на перехресті з вулицею Смілянська, біля теперішнього Макдональдсу тодішня влада встановила пам’ятник царю.
Погруддя російського імператора сьогодні зберігається в обласному художньому музеї.
«Вулиця знакова ще і тим, що тут можна було в ті давні часи відчути атмосферу великого базару, – в центрі розміщувався великий базар на Святомихайлівській площі, і ще Сінно-базарна площа. Брукувалася лише центральна частина, тому що забрукувати все було вкрай важко. Можна згадати теж вулицю Хрещатик, яка була брукована теж частково. Ну і відповідно проблеми існували, якщо було вогко після дощу, то були калюжі, а якщо сухо – то була пилюка», – каже краєзнавець Сергій Ганницький.
За радянської влади вулицю назвали іменем Тараса Шевченка. Але з утворенням області у 1954 році бульвар взагалі могли прибрати. Тодішня влада розглядала можливість побудувати на його місці трамвайну колію.
«Ставили питання: трамвай чи тролейбус. Проаналізували, що трамвай все ж таки не вигідно. Інші вулиці не давали можливості розвернутись, і як не крутили – нічого, а от тролейбус дає таку можливість», – розказує архітектор Леонід Кондрацький.
Зрештою від ідеї з трамваями відмовилися – бульвар вирішили зберегти. В 1965 році його почали засаджувати липами, осокорами та каштанами — бульвар остаточно перетворився на головну вулицю Черкас. Місто розвивалося, і за останні півстоліття він перетворився з пішохідної зони на потужну транспортну артерію.
«Бульвар сам по собі це пішохідна зона. А тут у нас виходить так, що пішохідна зона пов’язана з транспортною магістраллю. Це складний організм вийшов. І кому дати пріоритет – це питання. Це залежить від того, наскільки люди будуть розуміти себе в цьому середовищі – якщо вони віддадуть себе транспорту, то бульвар не буде для людей», – підсумовує Леонід Кондрацький.