Заправка – через розетку, їзда – по 6 копійок за кілометр, а вартість винаходу – по ціні вживаного китайського мотоциклу. Уманчанин кинув виклик бензиновим двигунам і переміг – став першим в області “електробайкером” і тепер на роботу та байкерський зліт їздить на електротязі, пише “Вечірня Умань”.
Він не жаліється на дорогий проїзд в автобусах. Йому без різниці скільки коштує бензин. Вітер в обличчя і радість руху йому дарує електродвигун та акумулятори. Уманчанин Костянтин Улянич кардинально підійшов до вирішення транспортної проблеми, створивши електромотоцикл. «Заправити» байк можна від будь-якої розетки. Щоправда, запас ходу поки-що близько 40 кілометрів. Поки-що…
Уманський Тесла
Костянтин Улянич з Умані, як і винахідник автівки Тесла Ілон Маск, живе у світі високих технологій. Сам собі створив роботу – розробляє та виготовляє електронні прилади для інтернет-провайдерів. Працюючи з електрикою, паяючи радіодеталі електрикою і отримуючи світло з електрики, одного разу він вирішив, що потрібно вже повністю «осідлати» електрику.
– Давно хотів собі мотоцикла. Будую трайк. – розповідає Костянтин. – Бажав зробити на електродвигуні, але поки-що не ризикнув. Тому в уманського мотоцикліста придбав вже готову перероблену раму Іжа. На ній вирішив будувати електробайк.
На відміну від Ілона Маска, у нього не було в запасі мільйонів доларів та інженерів. Але була ідея. Існуючі двигуни для електромобілів коштують дорого. Тому винахідник звернувся до… «радянського минулого». А конкретніше – до старенького чехословацького електропогружчика.
– У пошуках двигуна зайшов на цегляний завод. Подивитися як працюють електричні погружчики. Висновок був невтішний – двигун погружчика занадто великий. І тут погляд упав на електродвигун приводу гідронасосу погрузчика… Подумалось – це воно.
Двигун придбав на розборці по ціні металобрухту. Він коштував у десятки разів дешевше, ніж двигуни від електроавтівок.
З України – по ідеї
Двигун знайшли, рама мотоцикла є. Але цього мало – двигуном потрібно керувати. Винахідник зіткнувся з проблемою – для такої потужності просто контакти не замкнеш. Потужність потрібно дозувати. Зробити ручку «газу». Щоб була можливість їздити плавно. А не смикатися на кожному світлофорі. Спілкуючись із друзями, він знайшов у Дніпропетровську хлопця, що розробив контролер по керуванню електродвигуном.
– Далі була справа техніки. Придбав контролер, силову частину спаяв сам. Зібрав раму, встановив електродвигун, натягнув цепок. За розрахунками придбав 8 тягових свинцевих акумулятора – по 42 долара за батарею. І… запустив.
Відразу байк, в якого потужність електродвигуна в радянські часи складала 3 кіловата, дуже міцно «потягнув» вперед. Прискорення було таке потужне, що довелося в контролері обмежувати тягу. Виявилося, що з сучасною електронікою навіть радянські двигуни видають більше.
– Зараз динаміка співмірна із середнім дорожнім мотоциклом. Мене це влаштовує. Головне, що можна проїхати до 40 кілометрів, а зарядка на таку відстань коштує 2-3 гривні. Мене навіть не лякає підвищення ціни на електрику, – сміється винахідник.
Нині Костянтин планує збільшити запас ходу до кількох сотень кілометрів. Для цього хоче замовити з Китаю літієві акумулятори. В перспективі винахідник думає і про інший двигун. Але то згодом. Поки-що він перший в Черкаській області «електробайкер». Який за усіма канонами байкерського руху, свій мотоцикл склав сам.
Довідка. Загальна вартість мотоцикла склала:
Мотоцикл з двигуном – 300 доларів.
Акумулятори – 336 доларів.
Всього – 636 доларів.
Це ціна вживаного японського мопеду або китайського мотоциклу.