Провідні українські юристи в сфері безпеки дорожнього руху разом з ДАІ та громадськими активістами готують нові Правила дорожнього руху (ПДР) і планують їх представити на Загальнонаціональному форумі з питань безпеки руху, який пройде в червні 2014 року. Одне з ключових нововведень ПДР – зміна їх статусу (від рівня документа, затвердженого постановою Кабміну – до закону, прийнятого Верховною Радою ). Правила руху планується прописати окремим розділом Закону України “Про дорожній рух”, повідомляє видання “Автоцентр”.
Ще однією найбільш помітною зміною ПДР пропонується переформатування звичної структури – на початок будуть перенесені розділи, що стосуються дорожніх знаків, розмітки, регулювання дорожнього руху і лише потім підуть частини про порядок і режими їзди. А от вимоги з приводу прав і обов’язків всіх учасників руху, взагалі будуть прибрані з ПДР і перенесені в інший розділ закону «Про дорожній рух».
Автори даних нововведень пояснюють це логічною доцільністю – в ПДД повинні бути тільки правила, як потрібно поводитися на дорозі і основоположні принципи регулювання руху, а не вимоги з приводу прав і обов’язків, техстану транспортних засобів тощо.
Що нового?
По суті, більшість вимог ПДР залишаться колишніми, хоча з’являться і повністю нові. Наприклад, пропонується: зобов’язати водіїв, які перебувають біля своєї машини на дорозі вночі, одягати світловідбиваючі жилети; заборонити неправомірне використання «аварійки», парковку авто на тротуарах, розмови за кермом без гарнітури «hands free», ввести пріоритет кругового руху; заміну літніх і зимових шин відповідно до сезону та інше.
Один з найбільш цікавих нових термінів: «агресивна їзда» – визначає поведінку водія під час руху транспортного засобу, який створює небезпеку іншим учасникам дорожнього руху: різке гальмування і маневрування; неодноразова і часта зміна смуги руху; недотримання безпечного інтервалу або дистанції; перешкода обгону; випередження узбіччям; безпідставне використання звукового сигналу; використання образливих жестів і криків по відношенню до інших учасників дорожнього руху. Пропонується також внести зміни до розділу, що регламентує швидкість руху ТЗ – знизити її до 40 км/год в тих населених пунктах, де на автошляхах відсутні тротуари, а тому пішоходам і велосипедистам доводиться рухатися по краю проїзної частини.