Домашня освіта стає все популярнішою в Україні і батьки все частіше вирішують опановувати освіту із дітьми вдома. Самі складають графік і вчать дітей самодисципліни, а на інтернет-сторінках викладачів знаходять майстер-класи зі складних тем. Вперше в Черкасах мами-прихильниці альтенативної освіти зібралися разом, аби поділитися власним досвідом навчання дітей за межами загальноосвітньої школи.
Про це розповідають у сюжеті ТРК “Рось”.
Шестикласник Дмитро Чепурний цьогоріч до школи не пішов – здобуває знання вдома самостійно. Офіційно він навчається у харківській приватній гімназії, куди раз на семестр надсилає виконані завдання. Хлопчик відвідує клас скрипки, фортепіано та вокалу, а у Черкаській спортивній школі займається морським багатоборством. Відтепер в нього зявилось вдосталь часу для улюблених занять, розповідає мама Галина Касьянова.
Перевантажені підручники, одна на всіх програма, незалежно від здібностей і талантів – усі ці фактори перетворюють науку на муку для всієї родини, говорить директор дитячого центру розвитку Ірина Ткаченко. Але наважитись на здобуття індивідуальної освіти можуть не всі. Для неї головним аргументом таких змін став психологічний стан власної доньки.
У школі дітей мотивують оцінками та балами, а іноді й самі батьки винагороджують школярів грошима чи подарунками, розповідає засновниця центру дитячого розвитку Тетяна Кукла. Втім, все це тільки зовнішня мотивація, тоді як важливішою є внутрішня, додає вона.
Чимало батьків вірять, що за індивідуальним навчанням – майбутнє. Нині ж одного бажання навчати дитину вдома не достатньо. Офіційно такої форми, як домашня освіта, в Україні не існує. Але на екстернатній, заочній, індивідуальній та дистанційній перебуває чимало дітей, розповідає начальник управління освіти департаменту освіти і гуманітарної політики Черкаської міської ради Євген Степко. І додає – головне, аби дитина вчасно складала іспити та виконувала завдання у визначений термін.
Хоча домашнє навчання і дає змогу отримати освіту без стресу, втім має й ряд недоліків, запевняють психологи. Серед них – дефіцит спілкування з однолітками, замкнутість та небажання виконувати домашні завдання. Тож радять скласти дитині правильний режим дня і слідкувати аби та не була перевантажена. У протилежному випадку: втратить інтерес і до навчання і до гуртків.