Індекс гендерної чутливості черкаських медіа є одним із найнижчих в Україні і складає 23%. Такі результати дослідження гендерної чутливості українських медіа, проведені в рамках проекту “Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики”. Гірше хіба що справи в цьому плані у ЗМІ Херсонщини – зазначений показник там 22%.
Так, у 10 проаналізованих черкаських медіа героїв-чоловіків більше, ніж жінок; журналісти воліють звертатися за коментарями більше до експертів чоловіків, аніж до жінок; мало використовують у публікаціях фемінітиви.
Зазвичай дружніми для експерток є освіта, медицина, наука. Але в черкаських ЗМІ жінки в таких сферах мало представлені”, – зазначила керівниця проекту Богдана Стельмах.
“Не звинувачуємо медіа, бо дуже часто ми всі не задумуємося – що і як говоримо. Втім, ЗМІ є ретранслятором і саме через медіа формується думка суспільства. В основі має бути повага людини і її право на рівність”, – зауважила гендерна експертка проекту Оксана Ярош.
У ході дослідження протягом лютого-місяця було проаналізовано понад 90 тисяч публікацій у 220 електронних і друкованих виданнях 22 областей України (за винятком Луганської, Донецької і Криму). Найвищий індекст гендерної чутливості – у ЗМІ з Дніпропетровщини, Івано-Франківщини, Житомирщини: 33%.
Дослідниці додають – будуть робити ще один аналіз у серпні, щоб порівняти цифри.