В Умані на Черкащині за штурвал сіли третьокурсники Харківського національного університету Повітряних Сил. Опановують небо на військово-навчальних літаках Л39, які відновили спеціально для тренувань юних пілотів.
Саме гордістю, а не хвилюванням називає свої емоції третьокурсник Богдан, сідаючи за штурвал “Альбатроса”. Каже: щоб літак підняти в небо, потрібні повна зосередженість та холодний розум. Це перше чому їх вчать.
“Хотів стати пілотом ще з самого малечку, це було моєю мрією, спочатку таке бажання появлялося за переглядом кінофільмів, за розповідями батьків. Я хотів дуже піднятися в небо, хотів прорізати хмари, побачити всю неймовірну красу, яку не передати словами”, – ділиться курсант Борис.
Літають на аеродромі поблизу Умані. Це летовище побудоване ще в 1943 році німецькими військовими. Востаннє літаки приземлялися тут ще в 90-х, далі смуги пустували і руйнувалися. Військові відбудували аеродром минулого року.
“Провели поточний ремонт злітно-посадкової смуги, магістральної дороги, руліжних доріг, ґрунтової смуги. Велика робота проведена, бо більше як 10 років ніхто за ним не наглядав, тому все прийшло у відповідний стан”, – пояснив начальник штабу військової частини А2614 Віталій Голованський.
Уже другий рік поспіль тут пілотують харківські курсанти. Опановують категорію – льотчик третього класу. Вчаться пілотувати літак у складних погодних умовах та вночі.
А також вчать складні маневри, літають за чітким маршрутом, опановують повітряну зброю. Виконання кожної вправи – надважливе. Адже промахів інструктори курсантам не пробачають.
“Якщо курсант не може опанувати цю вправу, недостатньо підготовлений за показниками не тільки одного льотчика-інструктора, а і перевіряючих, яких повинні перевірити курсанти, курсант не допускається до льотної практики на цьому літаку і він списується з льотної підготовки. Далі він йде по наземному профілю навчання”, – пояснює керівник льотного збору.
Для тих, хто пройде цей вишкіл, в університеті вже готують нові завдання. Курсантів посадять за штурвал інших літаків, які є на озброєнні Повітряних сил.
“На четвертому курсі пілоти будуть відпрацьовувати також польоти на Л39, а вже на випускному курсі їх чекають бойові літаки, такі як Міг-29, Су-27, Су-25”, – начальник льотно-методичного відділення Харківського національного університету повітряних сил ім. Кожедуба Андрій Терьошин.
Попри напругу та складність навчання третьокурсники не втрачають духу. Впевнені, що кожен отримає звання пілота штурмовика.