Як цивілізовано вирішити ситуацію із “зоопарком ім.Рошена” в Черкасах, – думка експертки

26 Вересня 2018 20:28

Хто не знає, в Черкасах нещодавно прогриміла зрада, що корпорація “Рошен”, яка вклала в розвиток Черкаського зоопарку 26 млн. і планує вкласти цього року ще 50 млн. грн., тепер вимагає за це назвати парк своїм іменем. Вірніше “просить погодити з громадою міста”.

wikimapia.org

Опустимо політичну частину цього прохання. Якщо б це було якесь “АВК” чи “Українські ковбаси” зради, звісно, було б менше, але “Рошен” напередодні президентських виборів… Це реальний подразник для всіх політичних гравців. Тож я не хочу оцінювати вчасність і доречність самої пропозиції. Я відразу перейду до мого улюбленого моменту – громадських консультацій. З нетерпінням (і, чого гріха таїти, професійним інтересом) чекаю їхньої організації. А саме: в якій формі і в кого саме будуть питати щодо назви зоопарку.

На кожному тренінгу по цій темі я звертаю увагу на те, що правильно підібрати методику консультування надзвичайно важливо. Бо неправильна методика, невчасне її проведення або невдала група консультантів можуть звести нанівець всю ідею.

На жаль, в муніципальній практиці поки є лише “громадські слухання” і “громадські обговорення”. І те, і інше, на мою думку, є одними з найменш ефективних методик, якщо вам справді цікава думка громади, а не лише тих, хто гучніше за все кричить чи має більше вільного часу.

Скажу більше: громадські слухання найкраще підходять для того, щоб заблокувати, відмінити будь-яке рішення. Витягнути якийсь конструктив із 300 людей зібраних одночасно в залі майже неможливо.

Як би порадила вчинити я у випадку із зоопарком? Переконана, що такі рішення повинні приймати 3 сторони: власники зоопарку (Черкаська міська рада), керівництво зоопарку і відвідувачі зоопраку. При чому рішення приймає власник на основі консультацій з керівництвом і відвідувачами. Бо всі інші, хто туди навіть не ходить, взагалі тут ні при чому. Гроші городян тут не витрачаються (навпаки, відбувається капіталізація комунального майна), тож нема сенсу питати всіх підряд, адже вони будуть керуватися своїм ставленням до політики Порошенка, а не інтересами закладу. Тому, на мою думку, потрібно провести просте опитування серед відвідувачів. Просто на касі, поставити скриньку і роздруковані анкети. Купив квиток – заповни анкету – вкинь у скриньку. Через кілька тижнів підбити підсумки. На основі позиції кервництва та думки людей міській раді прийняти рішення. І менше політичних спекуляцій. Та думається мені, що буде геть не так…

Вікторія Феофілова, тренерка з методик громадських консультацій,  голова ГО “Молода Черкащина”