До історії питання.
Як відомо, ухвалення нового Виборчого кодексу на засадах пропорційної системи із відкритими списками було однієї із головних політичних обіцянок влади після Революції Гідності. І такий законопроект зареєстрували представники коаліції «Європейська Україна» 02.10.2015 року. Після більш як дворічної паузи законопроект ухвалили у першому читанні – 7.11.2017 року. Далі – 9 РАЗІВ було перенесено його розгляд у 2 читанні.
За 10 днів до парламентських виборів, тобто 11 липня 2019 року, та з 17 спроби Виборчий кодекс ухвалено у другому читанні.
12 липня – було розглянуто Постанову Писаренка-Святаша про скасування результатів голосування за Виборчий кодекс на підставі статті 47 Регламенту ВР. Скасування Закону підтримало всього 2 депутати і таким чином, його підписання було розблоковано.
Далі у відповідності із статтею 130 Регламенту «не пізніш як у десятиденний строк» текст Закону оформляється головним комітетом та візується відповідальними особами.
Голова ВР підписує поданий на підпис Закон не раніше двох і не пізніше п‘яти днів з дня його подання.
Таким чином, новий Виборчий кодекс мусив бути підписаний Головою ВР Парубієм
не пізніше як за 15 днів після голосування 12 липня. Нині минуло 45 днів, а отже А.Парубій вже 30 днів порушує приписи та вимогу статті 130 регламенту ВР України!
Як бачите, на відповідній офіційній сторінці ВР досі міститься надпис «готується на підпис».
Що ж відбувається нині?
Я так розумію, що ухвалення нового Виборчого кодексу за 10 днів до виборів виконало свою тактичну передвиборчу функцію в інтересах щонайменше однієї партії. Натомість, остаточний текст закону залишився загадкою для всіх депутатів, які за нього голосували і досі йде дискусія про реальний текст закону, який треба підписувати.
Яка доля нового Виборчого кодексу?
Регламент звісно не передбачив механізму реагування на всі законодавчі форс-мажори, тобто незаконні дії високопосадовців.
Саме тому, якщо до 29 серпня Закон не буде підписано нинішнім Головою ВР 8 скликання Парубієм, «історичний і вікопомний», новий Виборчий кодекс може перетворитися лише на паперову згадку про спробу узаконення відкритих списків. А ВР 9 скликанння повинна знову розпочати роботу над Виборчим кодексом.
ОТОЖ, маємо ще три дні, щоб зрозуміти куди зник Виборчий кодекс і якою буде остаточна доля однієї з найгучніших політичних обіцянок попередньої влади!
Микола Томенко, лідер Громадського руху “Рідна країна”